Jídelníček pro různá zaměstnání

Jídelníček pro různá zaměstnání

Připravila Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE


V prvé řadě je nezbytné zmínit, že každý člověk je individuální, preferuje různé chutě i potraviny. Jídelníček by tedy měl reflektovat nejen chuťové požadavky, ale také zdravotní stav, roční období, fyzickou zátěž apod. Je důležité mít na mysli, že ne všechno je vhodné pro každého. Se správným jídelníčkem přímo pro vaše potřeby vám poradí odborníci ve všech výživových poradnách NATURHOUSE.


Ti, kdo pracují v kancelářích a mají sedavé zaměstnání, mívají možnost rozplánovat si konzumaci jednotlivých porcí a díky tomu jíst pravidelně. Když k tomu přidají alespoň mírný pohyb ve formě pěší chůze do práce a chůze do schodů, mají téměř vyhráno. Další skvělou fyzickou aktivitou pro zpevnění těla a relaxace mysli je například jóga.


Pokud máte fyzicky náročnější práci, je důležité hlídat si příjem sacharidů, abyste měli dostatek síly a energie. Výbornými sacharidovými přílohami jsou bulgur, celozrnná rýže, quinoa, celozrnné těstoviny, luštěniny, brambory, batáty. Ke svačinám je důležité neopomenout pravidelnou konzumaci ovoce. A pozor, u vás obzvlášť platí pravidelný pitný režim minimálně 2 litry čisté vody denně.


V případě, že pracujete i na noční směny, dopřejte si i tak sacharidy ve formě ovoce, které vás osvěží a dodá vám energii. Přibližně 3/4 hodiny před spánkem (i když je to ráno) se najezte.


Tip pro řidiče, ale i pokladní v supermarketech, když si nemůžete odběhnout na svačinu, připravte si například smoothie nebo rozmixované ovoce zředěné vodou. Pro lepší sytící efekt můžete přidat jogurt, tvaroh a semínka. Když si to předem s sebou nachystáte, nemusíte se spoléhat na to, že si cestou autem „něco“ koupíte.


Recept na borůvkové smoothie:


Rozmixujeme borůvky, špenát, trochu avokáda pro zjemnění a přidáme chia semínka - poměry jednotlivých ingrediencí necháme na vašich chuťových preferencích.


Vysvětlení: Borůvky jsou výborné na podporu trávení a díky flavonoidům také na detoxikaci, navíc pomáhají žilnímu systému. Hodí se skvěle pro všechny, kteří trpí na křečové žíly. Avokádo je bohaté na zdravé tuky. Chia semínka jsou silný antioxidant, kvalitní zdroj bílkovin, mají výrazný sytící efekt bez navyšování energie, obsahují velké množství hořčíku, železa, draslíku, zinku a prospívají správné funkci metabolismu i nervového systému.

Líbí se Vám naše novinky? Více rad můžete dostávat pravidelně do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím souhlas se zpracováním osobních údajů. Děkujeme za pochopení.