7 jednoduchých pravidel pro léto v pohodě

7 jednoduchých pravidel pro léto v pohodě

1. Spěte déle
Začněte něčím příjemným. Možná vám spánek připadá jako zbytečná ztráta času, ale když budete spát osm hodin denně, zvýšíte tím svou fyzickou i psychickou odolnost. Posílíte také svou schopnost soustředit se, pamatovat si, a pozor – o zdravém a dostatečně dlouhém spánku se mluví i jako o prevenci před Alzheimerovou chorobou a demencí.



2. Ujděte 10 000 kroků denně
V teplotách pod nulou se chce ven málokomu, zatímco jarní příroda k delším procházkám přímo svádí. A tak zapněte krokoměr nebo si pořiďte osobního trenéra v podobě chytrých hodinek a sledujte, kolik kroků denně nachodíte. Abyste dosáhla cíle 10 000 kroků denně, který doporučují odborníci na zdravý životní styl, zkuste jít do práce a z práce pěšky, ignorujte výtahy a eskalátory, v pauze na oběd se klidně projděte do vzdálenějších restaurací a večer místo seriálu vyzvěte partnera či děti na procházku pod rozkvetlými stromy.



3. Detoxikujte se
Detoxikace je možná módní trend, ale má svůj smysl – naše tělo se musí denně zbavovat škodlivých látek, které se do něj dostávají ze vzduchu, který dýcháme, s jídlem, které jíme, nebo přes pokožku. Bude vám tedy vděčné, pokud mu jeho práci trochu ulehčíte. Dejte si tedy pauzu od kávy a alkoholu, přidejte více zeleniny, ovoce, vlákniny, snižte obsah soli a dostatečně pijte.



4. Ochutnejte smoothie
Smoothie jsou zdravá, chutná a plná vitamínů. Když vyberete ty správné ingredience, zbavíte se jarní únavy, dodáte tělu potřebnou energii, očistíte ho od záplavy škodlivin a dostanete do něj živiny potřebné pro regeneraci. Kromě ovoce a zeleniny můžete přidávat oříšky, semínka nebo bylinky.



5. Odpojte se
Cítíte se přetížení, unavení, zavalení informacemi? A teď si popravdě přiznejte, kolik času denně trávíte online. Jste připojeni v práci, pauzu mezi úkoly si vyplňujete surfováním po netu, na obědě neustále kontrolujete svůj chytrý telefon a i v noci v posteli vaši tvář ozařuje chytrý displej? Nejvyšší čas hodit se zase offline. Naplánujte si digitální detox – zkuste aspoň čtyři hodiny nekontrolovat e-maily, zprávy a sociální sítě. Čas, který ušetříte, věnujte sami sobě.



6. Naučte se odpočívat
Ráno do práce, odpoledne z práce na nákup, udělat s dětmi úkoly, uklidit, uvařit, vyprat, vyžehli a pak se večer zhroutit na gauč před televizí. Tenhle způsob života vám mnoho příjemných chvil nepřinese, proto si najděte způsoby, jak odpočívat: můžete háčkovat, plést, šít, něco vyrábět, užít si vaření, kreslit, chodit alespoň na krátké procházky, zajít si zacvičit... Najděte si něco, co vás baví, a věnujte tomu čas, kdy vás nebude nikdo rušit.



7. Myslete pozitivně
To, jaký bude váš život, můžete z velké části ovlivnit. Pokud ráno budete vstávat s myšlenkou, že vám určitě ujede bus, šéf bude nepříjemný, úkol, který máte na starosti, nestihnete, něco z toho se určitě stane. Zkuste tedy své myšlenky přeprogramovat: ráno si přivstaňte a u snídaně si představte, na co všechno se ten den můžete těšit. Něco z toho určitě vyjde. Za všechno hezké také večer poděkujte – klidně sama sobě. Bude se vám příjemněji usínat.

Líbí se Vám naše novinky? Více rad můžete dostávat pravidelně do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím souhlas se zpracováním osobních údajů. Děkujeme za pochopení.