Zpátky v práci, zpátky ve škole

Detoxikace a hubnutí
Trendy ve výživě
Zpátky v práci, zpátky ve škole

Jak připravit nejlepší svačinku (nejen pro děti)

Výživová poradkyně Štěpánka Kutišová
Jindřichův Hradec

Na jednu stranu sice teskníme po létě, které je vždy tak krátké, na druhou stranu se však těšíme na pravidelný režim docházek do práce a našich dětí do školy, kontakt s kolegy a znovuzavedení zdravých návyků, které nás po celý rok tolik posilují. Jde jen o jedno: aby byly opravdu našemu zdraví a štíhlé linii prospěšné. Jak tedy na ně?

Pevná vůle versus zdravé návyky


Když jde o udržování štíhlosti nebo dokonce o zdravé hubnutí, měli bychom přestat spoléhat na pevnou vůli, která má ve skutečnosti velmi jepičí život, a místo toho sázet hlavně na železné návyky. Po určité době se nám natolik zautomatizují, že jejich dodržování nás nestojí o nic více pevné vůle než běžného návyku ranní očisty zubů zubní pastou. Taková je síla zvyku.

Příprava nade vše
V případě zdravého stravování jde především o pravidelnost. Nikomu neprospívá vstávání ve stresu na poslední chvíli, dohánění zpoždění vynecháním jídla i kvalitní hydratace, posilování vnitřního stresu velkými dávkami kofeinu, a tak i podporou celkové denní nepohody, která se nese celým dnem. Pokud však rádi déle spíte, mám pro vás jednu radu. Připravte se den předem. Nabalené svačinky či celé obědy ve vhodných krabičkách či obědových nádobách v ledničce jsou nepřekonatelnou podporou. I když to může vypadat, že vás chci ochudit o spánek večerní, z vlastní zkušenosti mohu říci, že právě dodržováním zdravých návyků získáte o porci energie navíc, kterou můžete využít k přípravě chutného jídla den předem.

Ovoce v akci
Nezbytnou součástí příprav jsou chutné a lehké svačinky. Pokud je jíme, udržujeme si vyrovnanou hladinu cukru v krvi, která nám může pomoci eliminovat náladovost v práci a našim dětem pomůže k větší soustředěnosti a podpoří také jejich výkon ve škole. Doby, kdy se jim balily dva krajíce chleba s máslem a salámem, považuji za překonané. Náš lehký krok udržuje především konzumace širokého sortimentu ovoce. Nezapomeneme na to, že vyživuje, hydratuje, díky vysokému podílu vlákniny, flavonoidů a antioxidantů posiluje srdečně-cévní systém, stabilizuje hladinu krevního cukru, a nakonec udržuje vyrovnaný i náš emocionální stav!

Krabičky, vidličky, zpracovaná úroda
Pro dobrou náladu si tedy připravme ovoce. Jsme-li natolik pracovně vytížení, že není možné počítat ani s pěti minutami, které spotřebuje chroupání celého jablka, pak si ovoce nakrájejme na kousky, pokapejme citronovou nebo limetkovou šťávou a případně přidejme rovnou malou vidličku do krabičky, aby byla okamžitě po ruce. Dětem můžeme z podzimní sezóny připravit třeba i zavařené domácí rozvary z hrušek, jablek a švestek, které dosladíme přírodním způsobem, například medem či javorovým sirupem.

Chia pudinky
Příprava alternativního chia pudinku není vůbec složitá. Stačí smíchat pět lžiček chia semínek v menším šálku alternativního mléka (mandlového, kokosového, makového atd.), přidat bobulové či jiné ovoce (mícháme druhy nesladké s těmi sladšími, které svačinu vhodně osladí), případně trochu jiných semínek či suchých plodů, např. goji nebo moruší, lžičku medu a nechat ztuhnout do druhého dne třeba přímo ve skleničce s uzávěrem, aby byla připravena do tašky s jídlem do práce či školy.

Bílkoviny pro výkon i sytost
svačinaNěkdy však pro vyšší pocit sytosti a spokojenosti potřebujeme vyšší přístun bílkovin konzumovaných i během dne. V tom případě zabalíme vařejné vajíčko, mističku šlehaného tvarohu s bylinkami, občas vyměníme za cottage sýr s pažitkou, může posloužit i konzerva tuňáka se zeleninou nebo pokrájené kostičky tofu. Přikusování pokrájených špalíčku mrkve, okurky, řapíkatého celeru, kedlubnu, ředkviček nebo rajčete či papriky je benefitem navíc.

Mléčné zákysy, sušenkové mlsání
Další složkou příprav svačin jsou zakysané mléčné výrobky. Dáváme jim přednost před mléčnými dobarvovanými a přehnaně doslazovanými školními mléčnými svačinkami. Jogurty dětem vhodně dochutí například zmíněný ovocný rozvar. Skvělé jsou také vlákninové sušenky FIBROKI, které chutnají báječně nalámané v jogurtu či jiném zákysu. Máme-li je připravené s sebou, mohou nás ochránit před zlozvykem denní konzumace domácích pečených moučníků s kolegyněmi u dopolední či odpolední kávy.

Dostali jste chuť na zdravé sušenky FIBROKI a nestíháte si pro ně dojít do vaší pobočky? Objednejte si je přímo až k vám domů na eshopu NATURHOUSE.

Líbí se Vám naše novinky? Více rad můžete dostávat pravidelně do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím souhlas se zpracováním osobních údajů. Děkujeme za pochopení.