Sladkosti, které neškodí

Trendy ve výživě
Sladkosti, které neškodí

Mlsání povoleno


připravila: Alena Dušková


Tyto sušenky si dopřejete bez výčitek. Přechod na zdravější formu stravování někoho odradí už od začátku tím, že sladké není povoleno – respektive jen v ovocné formě. Ale vy si přece občas tak rádi dopřejete nějaký malý hřích...


Nebojte se, naštěstí existují sušenky, které chutnají a zároveň neboří vaše snahy o redukci váhy. Ale pozor, i zde platí všeho s mírou.


SLADKÝ, ZAČAROVANÝ KRUH


Pátráte po zdravé alternativě sušenek v supermarketech? V tom případě čtěte bedlivě etikety. I když je v nich použitá třeba celozrnná mouka, která lépe drží na uzdě hladinu cukru v krvi, přesto se tyto sušenky neobejdou bez jednoduchého bílého cukru. Co to pro vás znamená? Díky požití takové sušenky vám rychle vyběhne krevní cukr, krátkodobě se sice budete cítit dobře, ale jak rychle cukr vystoupal, tak zase spadne. A vy se propadnete rovnou do stadia únavy. Co to znamená? Budete chtít další energetický doping a intuitivně vás bude podvědomí nutit sáhnout po další nezdravé, cukrem či tukem nadopované pochutině. Tedy jste v začarovaném kruhu, váha bude stoupat, vaše imunita zase slábnout.


Proto je velmi nevhodné sahat po podobných dobrotách ráno a věřit, že tím získáte energii na celý den. Je to sice dobře znějící marketingový tah, ale realita je naprosto odlišná. Další věcí je, že podobné sušenky svojí energetickou hodnotou v klidu trumfnou plnohodnotný oběd. Jenže do těla dostanete právě jen bílý cukr a nezdravý tuk. Žádná přidaná hodnota podobných potravinových produktů neexistuje – až na výjimky, kterými můžou být certifikované sušenky, jež ale v běžných prodejních řetězcích tak snadno neseženete.



SLADKOSTI, KTERÉ NEŠKODÍ


Zdravou alternativou podobného mlsání můžou být sušenky FIBROKI vyrobené pro výživové poradny NATURHOUSE, které vaše hubnoucí plány nejenže nezhatí, ale spíše podpoří. S nimi skutečně můžete zdárně nastartovat den, případně je s klidným svědomím schroupat kdykoliv v průběhu dne. Jen pozor, i v tomto případě platí, že nic se nemá přehánět.



„Naše sušenky fungují skvěle jako snídaňová varianta s jogurtem či tvarohem anebo jen jako mls v průběhu dne při chutích na sladké. Zasytí díky velkému množství vlákniny, která nabývá v žaludku na objemu, čímž se celý proces trávení zpomaluje, a díky tomu mají dlouhou odezvu. Navíc jsou obohacené o cukry přírodního původu,“ uvádí na pravou míru rozdíl od klasických snídaňových sušenek výživová poradkyně.


Pokud milujete sladká rána, sáhněte po sušenkách FIBROKI TOST. Uchvátí vás už při prvním kousnutí jemnou máslovou křehkostí a sladkým aroma vanilky. Přitom neobsahují žádný přidaný invertní cukr. „Místo něj je použita fruktóza, která sušenkám propůjčí stejně skvělou chuť, ale neuškodí vaší linii. Navíc jsou obohaceny o nestravitelnou vlákninu, která podporuje správné zažívání. Ve 100 g mají FIBROKI TOST pouze 22,6 g tuku a z něj tvoří 9,4 g nasycené mastné kyseliny,“ dodává poradkyně. Z jednoho balení lze obvykle vytvořit 14 snídaní. Jestliže máte neodolatelnou chuť na něco sladkého, ale ovoce vás neuspokojí, potom vaši potřebu můžou ukojit další ze sušenek FIBROKI ROLIN, které jsou ideální pro odpolední siestu. Také tyto sušenky jsou zbavené nepříznivé sacharózy, která je nahrazena ovocným cukrem, a kromě toho rovněž obsahují nestravitelnou vlákninu, která napomáhá správnému trávení. Zaujme vás máslová chuť a vůně anýzu, které sušenkám dodávají jemnost a vláčnost. V balení je 33 sušenek, které vystačí na 11 porcí. Doporučená porce obsahuje 3 kulaté zázraky, které hravě uspokojí chuť na sladké. V řadě sušenek FIBROKI si vybere opravdu každý milovník sladkého. Kromě výše uvedených variant, jsou fantastické také sušenky v kakaové variantě, s příchutí granátového jablíčka nebo s 5 druhy cereálií. Zelená řada těchto sušenek je přizpůsobena pro diabetiky.



DOMÁCÍ VÝROBA


Sušenky v odlehčené a zdravější formě si můžete připravit i doma. Stačí dodržet pár šikovných triků. Aby měly sladkou chuť, můžete je přisladit medem nebo sladidlem PECVA, javorovým sirupem, případně téměř nekalorickou stévií. Také mouka nemusí být nutně jen pšeničná. Zdravějšími alternativami jsou mouky luštěninové, pohankové, žitné, ovesné či jáhlové, amarantové, dýňové. Péct můžete také z nadrcených ovesných vloček. Abyste sušenky obohatili o vlákninu a důležité minerální látky či vitaminy, přidejte do nich drcené ořechy, sezamová, dýňová, slunečnicová, lněná či chia semínka.

Líbí se Vám naše novinky? Více rad můžete dostávat pravidelně do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím souhlas se zpracováním osobních údajů. Děkujeme za pochopení.