10 nejlepších druhů ovoce na podporu hubnutí

10 nejlepších druhů ovoce na podporu hubnutí


Připravila Mgr. Štěpánka Kutišová, výživová poradkyně NATURHOUSE v Jindřichově Hradci


1. Ananas obsahuje velké množství síry a organického chlóru a má skvělé čistící schopnosti. Odvádí přebytečnou vodu a je výrazně protizánětlivý. Ananasové enzymy podporují trávení masa a bílkovin, které se ve zvýšené míře během hubnutí konzumují. Také podporuje oběhový systém a působí na příčinu otoků, totiž kumulaci špatně strávených látek bílkovinného charakteru, které brání kvalitnímu oběhu. Jako takový mírní projevy celulitidy.


2. Avokádo je bohaté na zdravé tuky. Obsahuje rovněž vysoké množství mononenasycené kyseliny olejové (podobně jako olivový olej) a vody. Tyto příznivé tuky podporují metabolismus a zvyšují produkci testosteronu - hormonu, který podporuje redukci hmotnosti. Pokud jste však metabolický typ „hruška" (usazuje-li se vám tuk a přebytečná voda zvláště v oblasti boků, stehen a zadečku), kontrolujte množství. Tuku zpracujete méně než typ „jablko" (tuk na bříšku). 1/


3. Citrony obsahují hodně multifunkčního vitaminu C a kyselinu citronovou. Jsou bohaté i na vlákninu, proto se nebojte užívat i dužinu plodu. Jakkoli mají kyselou chuť, v organismu se chovají zásaditě a zlepšují tedy pH organismu. Zásadité pH je pro trvalé zhubnutí klíčové.


4. Granátové jablko je protistresově působící ovoce. Vysoké množství antioxidantů reguluje oběhový systém, eliminuje toxiny, zlepšuje lipidemický profil krve. Mírně trpká chuť redukuje pocit hladu a tak umožňuje větší spokojenost s menším množstvím stravy. Mimo jiné redukuje projevy aterosklerózy.


5. Hrušky jsou plné vlákniny, která následně přispívá k prevenci zácpy a tlumí chutě k jídlu. Podporou správné funkce trávicího systému a odvodem zátěžového odpadu zaručíte organismu lepší podmínky pro látkovou výměnu a efektivnější fungování metabolismu. Pokud vás syrové hrušky nadýmají, upečte si je nebo udělejte babiččin kompot se skořicí a hřebíčkem s několika kapkami stévie. Podpora trávení je v tomto případě zaručena.


6. Jablka obsahují polyfenoly a nestravitelnou vlákninu. V tlustém střevu fermentují a jsou kvalitní výživou příznivých bakterií. Rovnováha mikrobiálního prostředí organismu podporuje pocity plnosti a snižuje výskyt obezity. Bez zdravých střev zřídka dosáhneme trvalého zhubnutí.


7. Kantalupský meloun je ovoce bohaté na vitamin A, C a B. Podporují zdravé oči, chrání před volnými radikály podporou tvorby bílých krvinek. Obsahuje hodně vlákniny. Všechny příznivě obsažené fytonutrienty podporují zdravé tělo. Zdravé tělo znamená zdravý metabolismus sacharidů, který zaručuje odbourávání tuku namísto jeho ukládání.


8. Kokos obsahuje olej, který má termogenní efekt, přispívá ke zvyšování tělesné teploty a tím podporuje metabolismus a také celkovou látkovou přeměnu, což usnadňuje redukci hmotnosti. Zvyšuje metabolismus jater. Sacharidy se efektivněji zpracovávají, což je prevencí zvýšených hodnot hladin krevních cukrů souvisejících s obezitou. Středně krátké řetězce mastných kyselin podporují snižování hladiny útrobního tuku. Vytvářejí dlouho trvající pocit sytosti.


9. Pomeranče jsou nabité zdravými fytochemikáliemi a vitaminem C, který je klíčovou látkou, jež vyvolává produkci kolagenu - bílkoviny, která udržuje vaši pokožku svěží a pružnou. Je výbornou zásobárnou vody, vitaminu a vlákniny. Pomeranče garantují, že zatímco se váš organismus zbavuje přebytečné hmotnosti, vaše pleť zůstává čistá a zářící.


10. Vodní meloun napomáhá úlevě od zadržované vody, zácpy, potíží s pokožkou a podporuje hubnutí. Vysokým podílem vody vytváří pocit plného žaludku, zatímco je ve skutečnosti zaplněn menším množstvím kalorií. Vodní meloun podporuje absorpci vhodných tuků a snižuje svalovou ztuhlost. Je skvělou detoxikační kúrou pro ledviny.


CELEROVO HRUŠKOVÉ SMOOTHIE PRO RANNÍ RESTART


Rozmixujte jednu větší hrušku, několik stonků řapíkatého celeru a půl hrsti strouhaného zázvoru.


GRANÁTOVÁ ŠŤÁVA S CHIA SEMÍNKY


1 šálek vody, ½ šálku šťávy z granátového jablka (kvalitní šťávu kromě domácí výroby koupíte v obchodech se zdravou výživou), 1 polévková lžíce čerstvé limetkové nebo citronové šťávy, 3 polévkové lžíce chia semínek


Slijte vodu, šťávu z granátového jablka a limetkový džus do sklenice. Přimíchejte semínka. Nechte stát 15 minut, nebo dokud semínka nevytvoří gel. Vypijte.


Odkazy:
1/ Dr. Marc Liponis, The Hunter/Farmer Diet Solution, Hay House, London, 2012

Líbí se Vám naše novinky? Více rad můžete dostávat pravidelně do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím souhlas se zpracováním osobních údajů. Děkujeme za pochopení.